Tuesday, September 28, 2010

SIFE VS AKu


assalamualaikum...
hari aku mmpersembahkan kat korang budak2 yg aku sayang kat uitm nie..(yg laki tu semua mmber2)
korang mesti tertanya2 apa tu SIFE?
aku mula2 pun x tahu apa tu..
sekarang nie aku dah tahu dan aku nak bg tahu korang semua.

SIFE adalah singkatan dari Student In Free Enterprise...
persatuan ni x mengambil keuntungan dari semua aktiviti..jika dilihat pada nama mungkin korang akan pikir nie mesti meniaga jer..korang salah sebenarnyer..
kami ada lah persatuan yg membantu komuniti atau satu2 kawasan meberi tunjuk ajar,ilmu,dan cara paling mudah utk menaikkan taraf hidup di kawasan tersebut..
bila kami menceritakan menolong orng pula..kami ni bukan sukarelawan..
jika sukurelawan,mereka datang,tlg pastu blah jer..
kami pula datang,ajar,dan kami setiap minggu atau bulan akan datang utk memastikan kawasan atau penduduk disitu melakukan pembaikan sehingga mereka boleh bergerak sendiri..
kepada mereka2 yg diluar sana saya menyeru anda yg x ada keje dan minat utk join kita orng...sila daftarkan diri anda di university masing2..kat sana korang ada diterangkan secara lebih mendalam..


ok lah korang pun dah tahu apa tu sife...jadi aku pun nak g kelas...hehehe..
semoga korang dapat ilmu sedikit sebanyak...
assalamualaikum...

2 comments:

  1. wah...sy sgt ske ttg pnjelasan anda ttg sife...tq...=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...